כיצד הליכה יומיומית תורמת לבריאות שלנו?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

אנחנו חיים בתקופה שבה קל יותר מתמיד להישאר בריאים. בעבר, היינו צריכים לעשות הרבה עבודה כדי להיות פעילים פיזית. כיום, עם הרבה מכשירים לבישים ואפליקציות שמעודדות אותנו, קל להיכנס לאימון היומי שלך.

ניתן לענות על שאלה זו על ידי התבוננות במחקר של מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית. המחקר מגלה שאנשים שמתעמלים במשך 30 דקות חמישה ימים בשבוע יהיו בעלי סיכון מופחת למחלות לב וכלי דם ב-35%.

האם הליכה תורמת לבריאות שלנו? כמובן! אנשים שהולכים יותר מ-20 דקות בכל יום נוטים פחות לסבול ממחלות לב וכלי דם וסיכויים גבוהים יותר לחיות זמן רב יותר מאלה שלא הולכים 30 דקות חמישה ימים בשבוע.

יש אנשים שתמיד נמצאים בדרכים ואחרים שפשוט לא יכולים לעצור את עצמם מלשבת מול מסך המחשב או הטלוויזיה שלהם. עם זאת, קיים מחקר חדש שמצביע על כך שפעילות גופנית יומיומית יכולה להיות אחת הדרכים היעילות ביותר לשיפור הבריאות שלך.

התשובה היא כן! הליכה של חצי שעה בלבד ביום הוכחה כמספקת יתרונות משמעותיים שכן היא מסייעת בהפחתת מתח, מורידה לחץ דם ומשפרת את מצב הרוח.

למרות שחלק מהאנשים אינם משוכנעים שהיתרונות של הליכה עולים על הסיכונים, עדיין קיימות עדויות התומכות ביתרונות הבריאותיים הגופניים והנפשיים של הליכה יומיומית.

פעילות גופנית יומיומית היא המפתח לאורח חיים בריא. זה יכול גם לעזור להגביר את הביצועים הקוגניטיביים ולהוריד את לחץ הדם.

ישנם יתרונות רבים להליכה כל יום. הוא תורם לבריאותנו הגופנית, מפחית את הסיכון להשמנה ולסוכרת, משפר את מצב הרוח ומפחית את רמות הלחץ. בטווח הארוך, זה יכול לעזור בירידה במשקל.

פעילות גופנית טובה לבריאות שלנו אבל גם הליכה! הליכה יכולה להיות דרך מצוינת להיכנס לכושר תוך מתן הזדמנות ליהנות מהטבע בו זמנית. מחקר שנערך לאחרונה מצא שהליכות יומיות יכולות גם להפחית את רמות החרדה בעד 20%.

למעשה, הליכה הוכחה כדרך יעילה לניהול הפרעות מצב רוח כמו דיכאון והפרעה דו קוטבית מכיוון שהוכח שהיא מגבירה את ייצור הסרוטונין במוח שלנו ומגבירה את רמות הדופמין הקשורות לוויסות מצב הרוח.

הליכה יומית היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר לשפר את הבריאות והכושר שלך.

זוהי דרך טובה לשרוף קלוריות, לעזור לך לישון טוב יותר, להפחית מתח וחרדה ולהיות חדים יותר מבחינה נפשית.

עם זאת, אם אין לך זמן לזה או לא מוצא את המוטיבציה אז הנה כמה אלטרנטיבות אחרות שיכולות לעזור לך להישאר בכושר ובריאות מבלי לעזוב את שולחן העבודה שלך.

הליכה יומית היא דרך טובה לשמור על הבריאות שלנו. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון לפתח מחלות כרוניות כמו סרטן, מחלות לב וסוכרת.

הליכה יומית יכולה לעזור לך להישאר בריא. הוא מפחית את הסיכון למחלות לב וסרטן, מחזק את העצמות והשרירים, מוריד כולסטרול, מסייע בירידה במשקל, מסייע להגברת ההתפתחות הקוגניטיבית אצל ילדים, מונע ירידה בבריאות הקשורה לגיל.

הליכה היא פעילות שכמעט כל אחד יכול לעשות בכל יום. זה בחינם וקל להגדיר שגרת הליכה – בין אם כהרגל או כפעילות מדי פעם בסופי השבוע.

החוקרים עדיין לא בטוחים איך בדיוק הליכה משפיעה על הבריאות שלנו. אבל הם גילו שיש בזה יתרונות רבים – מבריאות גופנית ועד לרווחה נפשית.

לסיכום

הליכה היא פעילות פשוטה שיכולה לעזור לנו להישאר בריאים ומהווה חלק חשוב משגרת היום שלנו. זוהי אחת הפעילויות הקלות ביותר להפעלה ויש לה יתרונות רבים.

מחקר הראה שלאנשים שהלכו 45 דקות ביום יש סיכון נמוך ב-50% למחלות לב מאלה שלא הלכו בכלל על בסיס קבוע. הליכה גם מורידה את לחץ הדם, אינדקס מסת הגוף ורמות הכולסטרול בנוסף להפחתת הסיכון לסרטן השד, סרטן המעי הגס, סוכרת ודיכאון.

ישנם יתרונות בריאותיים רבים אחרים שהליכה מציעה גם כן כמו ירידה במשקל, הפחתת מתח ושיפורים במצב הרוח שלך.

ירון אבני

ירון אבני

הנשימה משפיעה על הבריאות שלנו בכל רמה אפשרית - מבריאות הגוף ועד בריאות הנפש.

בשביל זה אני כאן - להביא לכם את מה שחשוב לדעת, על החיבור בין נשימה ובריאות ועל עבודה עם מלחים.

נשימלח - לנשום בריאות

הנשימה משפיעה על הבריאות שלנו בכל רמה אפשרית – מבריאות הגוף ועד בריאות הנפש.

בשביל זה אני כאן – להביא לכם את מה שחשוב לדעת, על החיבור בין נשימה ובריאות ועל עבודה עם מלחים.

תתכוננו להיות מופתעים!

כתבות אחרונות