טיפול בברך בגלי קול וגלי הלם

גלי קול וגלי הלם משמשים לטיפול בפציעות ברכיים. גלי קול עוזרים בריפוי בעוד גלי הלם עוזרים להפחית כאב. רוב פציעות הברכיים מתרחשות במהלך ספורט, עבודה או כל פעילות אחרת המבוצעת על ידי גוף האדם שבהן המפרקים מועדים לטראומה פיזית. מומלץ לגשת מיד לרופא שלך אם אתה חווה אחד מהסימנים הללו לפציעה במפרק. בעיות בברכיים מתכתבות עם מצב שכיח שגורם לאנשים רבים לבקר את הרופא שלהם לצורך טיפול. ישנם מספר טיפולים זמינים כדי להקל על התסמינים, אך לא כל אחד ימצא אחד שמתאים לו. גלי קול וגלי הלם משמשים בטיפול בדלקת מפרקים ניוונית בברך על ידי מתן לחץ ממוקד וגירוי חום באזורים ספציפיים של מפרק הברך כדי לספק הקלה. גלי קול מוחלים על הברכיים כדי להתפרק ולשחרר את ההסתיידות במפרק. גלי הלם משמשים גם להקלה על כאב ונפיחות. גלי קול וגלי הלם פועלים על ידי יצירת תנועות מיקרו שיכולות לשבור מבנים קיימים בגוף, ולשחרר מבנים חדשים פוטנציאליים.

גלי קול וגלי הלם הם אפשרות פופולרית לטיפול בברכיים. מטופלים חווים בדרך כלל הקלה תוך שלושה עד חמישה ימים, לכל היותר. פציעות ברכיים הן בעיה שכיחה שאנשים מתמודדים איתה במהלך חייהם. גלי קול וגלי הלם יכולים לשמש לטיפול בפציעות ברכיים שכן הם עוזרים להיפטר מנפיחות, לשבור רקמת צלקת ולהפחית כאב. גלי קול פועלים על ידי העברת פולסים בעוצמה נמוכה של קול לתוך הגוף דרך העור עם מכשיר אולטרסאונד בעוצמה נמוכה, שבדרך כלל ממוקם מתחת לברך. גלי הלם נוצרים כאשר כוח חיצוני בא במגע עם חפץ. זעזועים אלו יכולים להיות מועברים ישירות על האזור או באמצעות פלטות התומכות במפרק. כשמדובר בטיפול בפציעות ברכיים, שתי האפשרויות הללו עובדות היטב בהתאם למצב הברכיים ולהעדפה האישית.

הליך הטיפול

גלי קול וגלי הלם משמשים כדי למשוך את מפרק הברך בחזרה ליישור. תהליך הטיפול ידרוש לרוב מהמטופל לענוד זרוע, אשר מותקנת על מעמד המסתובב ומתנדנד בזמן שהוא עובר את הטיפול. גלי קול: אנרגיית הקול מועברת ישירות על פני העצם, מה שיכול להשפיע על תאי הדם כדי להאיץ את תהליך הריפוי. גלי הלם: תנודות אלו ממריצות את זרימת הדם בשרירי הרגליים וממריצות את מערכת הלימפה. הטיפול הוא תהליך בן שלושה שלבים. הצעד הראשון הוא להחיל גלי אולטרסאונד על הברך למשך כחמש דקות. בשלב השני מופעלות רעידות למשך כ-10 דקות. לבסוף, בשלב השלישי, מופעל זרם חשמלי כדי לגרום לגל הלם סביב הברך. גל ההלם מאפשר לפצח ולשבור רקמת צלקת על פני הברך כך שכלי דם חדשים יכולים לצמוח ולייצר תאים חדשים באופן דומה לאופן שבו הם עושים לאחר הניתוח. טיפולי ברכיים בגלי קול וגלי הלם פופולריים מאוד בקרב מטופלים הסובלים מכאבים כרוניים ודלקת פרקים. טיפול זה הוכח כמשפר את תסמיני הכאב ב-80% תוך שישה שבועות בלבד, אך יש לו גם יתרונות בריאותיים רבים אחרים כמו הפחתת דלקת ושיפור ניידות בין היתר.

חשיבות הטיפול בגלי קול והלם

גלי קול וגלי הלם הם שני סוגים של גלים אלקטרומגנטיים. גלי קול משמשים בדרך כלל לטיפול בכאבי ברכיים, בעוד גלי הלם משמשים בדרך כלל לטיפול בכאבי גב. טיפול בסאונד הוא צורת טיפול הכוללת שימוש בקול, מוזיקה או רעש כדי להפחית כאבים כתוצאה מדלקת מפרקים או דלקת פרקים ומצבים אחרים הגורמים לנפיחות רקמות. הוא משמש בדרך כלל על ידי חולים עם דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית, או כל מצב שבו דלקת עלולה לגרום לנפיחות במפרקים. הברך היא אחד המפרקים הפגועים השכיחים ביותר. זהו גם אחד המפרקים שנחשפים ליותר בלאי ככל שאנו מתבגרים, מה שעלול לגרום לכאבים וחוסר יציבות. גלי קול וגלי הלם יכולים לעזור עם דלקות וכאבים, אשר בתורם עוזרים בריפוי. גלי קול אינם דורשים שום דבר מלבד הנוזל המימי של הגוף שלך סביב המפרק עצמו לצורך גירוי. הטיפול מסייע לקדם ריפוי על ידי גירוי זרימת הדם, הפחתת דלקת, הפגת לחץ על אזור המפרק וחיזוק שרירים סביב הברך התומכים ביציבות.

Picture of ירון אבני