נעליים לטיפול בכאבי ברכיים

נעליים לטיפול בכאבי ברכיים מבפנים

הברך היא המפרק הגדול ביותר בגוף, והוא אחד המפרקים הנפגעים בתדירות גבוהה. משטחי הליכה לא אחידים, כיפוף או כריעה ארוכה מדי, או ריצה לא נכונה יכולים לגרום לבעיות ברכיים. בעיות ברכיים מטופלות בדרך כלל באמצעות משככי כאבים ומנוחה. אם סוגים אלה של טיפולים אינם עוזרים, הרופאים עשויים לרשום סד לברך שלך כדי לייצב את המפרק ולהפחית את הכאב. הפלטה שונה עבור כל אדם בהתאם לצרכיו. סוג הסד שתלבש יהיה תלוי במה שגרם לבעיית הברך מלכתחילה. הם יכולים להיות מתוכננים כדי להפחית נפיחות סביב מפרק הברך שלך, כדי להגן עליו אם יש לך דלקת פרקים, או אפילו לעזור לתמוך ברצועות שלך לאחר פציעה. ההגדרה של "נעל" היא חפץ מיוצר המיועד ללבישה על כף הרגל האנושית. כאבי ברכיים יכולים להיגרם מדלקת במפרק הברך.

ישנם תוספות נעליים שיכולות לעזור עם הסימפטומים של דלקת פרקים, דלקת גידים ומצבים אחרים הקשורים לברך. כאשר יש חיכוך רב על מפרק הברך, חיכוך זה עלול להוביל לכאבים. חיכוך זה עלול להיגרם מגורמים רבים ושונים, כגון משקל רב מדי על מפרק הברך או חוסר איזון בשרירים וברצועות. אחת הדרכים להפחית כאב זה היא על ידי נעילת נעליים המציעות מידה מסוימת של בלימת זעזועים ו/או יציבות. נעליים מסוג זה יפחיתו את הלחץ על הברך, מה שעלול לגרום לכאב. הם גם יכולים לעזור בשיווי משקל ולשפר את היציבה, שניהם מועילים להפחתת אי הנוחות בברכיים. נעליים המציעות נוחות עם בלימת זעזועים ויציבות זמינות לכל מיני פעילויות – מלבוש קז'ואל ועד ללבוש אתלטי. 

בעשור האחרון, מספר האנשים הסובלים מכאבי ברכיים גדל בהתמדה. כאבי ברכיים יכולים להיגרם על ידי דברים רבים כמו הזדקנות, פציעה, השמנת יתר, דלקת פרקים והנעלה לקויה. זוג הנעליים הנכון הוא חיוני במניעת כאבי ברכיים מכיוון שהוא יכול לייצב את כפות הרגליים שלך ולפזר משקל באופן שווה. הנעליים הטובות ביותר להקלה על כאבי ברכיים הן אלה שיש להן סוליה עבה כדי לספק ריפוד נאות להפחתת הלם בברכיים. יש לנקוט משנה זהירות בעת בחירת הנעליים הנכונות לכאבי ברכיים מכיוון שכל אדם הוא שונה ומה שעובד עבור אדם אחד עשוי שלא לעבוד עבור אחר. לדוגמה, אם אתה סובל מעודף משקל אז תצטרך יותר ריפוד מאשר מישהו רזה. חשוב להתאים כראוי כדי שתפיק את מירב התמיכה מהנעליים שלך.

המלצות ברכישת נעליים טיפוליות

כאבי ברכיים הם מחלה נפוצה במיוחד עבור אנשים בגילאים שונים, לרוב יותר מבוגרים. הטיפול העיקרי בכאבי ברכיים הוא על ידי שימוש בנעליים שיוצרו כדי להקל על הלחץ ממפרק הברך. ישנם סוגים רבים של נעליים אשר תוכננו למטרה זו, החל מנעליים אורתוטיות ועד לתומכי קשת ומדרסים. את הנעליים להקלה על כאבי ברכיים ניתן למצוא בחנויות מתמחות בהן הן מוכרות הנעלה אורתופדית או באינטרנט בהן ניתן למצוא מוצרים רבים לקנייה אונליין. ישנן גם חנויות המוכרות גם מדרסים ותומכי קשת שיכולים לשמש כטיפול בכאבי ברכיים. בחלק זה נדבר על נעליים שיכולות לטפל בכאבי ברכיים. ישנן מגוון סיבות מדוע מישהו עלול לסבול מכאבי ברכיים, מדלקת פרקים ועד לפציעה בברך.

כאבי ברכיים אצל חלק מהאנשים הם מצב כרוני ואצל אחרים הם זמניים. מסוגי הנעליים הקיימים לצורך עזרה בשיקום הברכיים והפחתת הכאב, תוכנו עבור רצים עם תנאי קשת נמוכה. נעליים אלה תוכננו לספק נוחות לאנשים עם רמות שונות של קשתות וגם מספקת יציבות ללא קשר למשטח עליו הם רצים. לנעליים אלה יש דלפק עקב פנימי שעוזר לתמוך בגיד אכילס ולהפחית את העומס על הברכיים תוך שהוא נותן יותר כוח בהליכה/ ריצה. ישנם סוגים רבים ושונים של מדרסים לנעליים לטיפול בכאבי ברכיים. חלקם נועדו להפחית את משקל הגוף על הברכיים, אחרים מספקים ריפוד לבלימת זעזועים, וחלקם יכולים אפילו להציע תמיכה לקשת. הדבר החשוב ביותר שיש לחפש בעת רכישת מדרסים הוא שהוא מספק את רמת התמיכה הנכונה לצרכים הספציפיים שלך.

 

Picture of ירון אבני

ירון אבני

הנשימה משפיעה על הבריאות שלנו בכל רמה אפשרית - מבריאות הגוף ועד בריאות הנפש.

בשביל זה אני כאן - להביא לכם את מה שחשוב לדעת, על החיבור בין נשימה ובריאות ועל עבודה עם מלחים.

נשימלח - לנשום בריאות

הנשימה משפיעה על הבריאות שלנו בכל רמה אפשרית – מבריאות הגוף ועד בריאות הנפש.

בשביל זה אני כאן – להביא לכם את מה שחשוב לדעת, על החיבור בין נשימה ובריאות ועל עבודה עם מלחים.

תתכוננו להיות מופתעים!

כתבות אחרונות