פלדנקרייז לטיפול בברכיים

פלדנקרייז לטיפול בברכיים אצל הרופא

הקדמה

פלדנקרייז היא שיטת טיפול גופני ונפשי המבוססת על שיטות של עקרונות התנועה והמודעות. העיקרון הבסיסי של פלדנקרייז הוא הרחבה, תנועה ותיאום של היכולות הטבעיות של הגוף לשיקום הבריאות והרווחה. טיפול זה הפך מהר מאוד לפופולרי בקרב אנשים מתחומי חיים שונים מכיוון שהוא טיפל בפציעות נפוצות רבות כגון כאבי גב, דלקת פרקים, פציעה/מתח בשרירים, בעיות יציבה ועוד. עם זאת, שיטה זו אינה מיועדת רק לאנשים שיש להם בעיות פיזיות; זה יכול לשמש גם כדי לעזור לאנשים עם מצבים נפשיים כמו דיכאון או חרדה. פלדנקרייז היא שיטה להתפתחות עצמית ולשיפור רווחתו. היא נחשבת כאלטרנטיבה לרפואה המערבית, אשר נוטה להתייחס יותר לתסמינים מאשר בגורם לתסמינים אלו. שיטת פלדנקרייז יכולה לעזור לאנשים שחוו פציעות או מחלות כרוניות כמו פיברומיאלגיה בחייהם. שיטה זו גם עוזרת בניהול והפחתת הכאב הקשור למצבים אלה. לאנשים מסוימים אולי יהיה קל יותר ללמוד פלדנקרייז באמצעות קורסים מקוונים, בעוד שאחרים עשויים להעדיף להשתתף בשיעורים אישיים המועברים על ידי מדריך מוסמך על ידי פלדנקרייז.

פלדנקרייז לטובת טיפול ברכיים

טיפול בברכיים של פלדנקרייז הוא תרגול המסייע לאנשים עם מוגבלות קבועה וכאב כרוני. זוהי אלטרנטיבה לשיקום מסורתי, המתמקד בשיפור הדרגתי של כוח השרירים והסיבולת. לדוגמה: עקרונות הליבה של טיפול בברכיים של פלדנקרייז כוללים תנועה מתמשכת, תשומת לב, ריכוז בנשימה ומודעות עצמית. כל אלה הם היבטים מרכזיים על מנת למנוע ניוון של השרירים. טיפול בברכיים של פלדנקרייז היא מערכת של תנועה ומודעות המשתמשת בקלט פרופריוספטיבי מהגוף כדי להחזיר תנועה תקינה. גישת פלדנקרייז שמה דגש על למידה באמצעות ויסות עצמי חושי על ידי הנעת הגוף בתגובה למה שהוא קולט. ישנם כלים רבים עבור מטפלים המשתמשים בשיטה זו כדי לעבוד עם אנשים עם בעיות שריר-שלד, נוירולוגיות או רגשיות התומכות בתרגול שלהם, כולל כריות כריעה, כסאות כריעה, ספסלי כריעה, משטחי כריעה ומשטחים לאימון בישיבה.

טיפול בברכיים פלדנקרייז היא שיטה המסייעת לאנשים עם כאבי ברכיים כרוניים ובעיות ברכיים אחרות כולל דלקת פרקים. טכניקת פלדנקרייז יכולה לעזור להקל על הכאב ולשפר את טווחי התנועה במפרקים. שיטת פלדנקרייז משתמשת במודעות הגוף, תנועות מדויקות, אינטגרציה חושית ותנועה עדינה לשיפור מצב הגוף. טכניקת פלדנקרייז עוזרת למשתמשים לחקור כיצד הם נעים מבלי לאבד את תחושת האיזון או הכבוד שלהם, תוך שיפור איכות התנועה. פלדנקרייז היא גישה מבוססת תנועה לחיזוק, מתיחה ואיזון מחדש של הגוף שאינה מסתמכת על פעילות גופנית. זה עוזר להפחית כאב, נוקשות ואי נוחות במפרקים על ידי הזזתם בטווחי תנועה שונים. ניתן לייחס לשיטת פלדנקרייז למלחמות שונות בהן כשהיא שימשה לסיוע לחיילים פצועים. השיטה משמשת מאז לשיקום ממגוון פציעות ומצבים כמו דלקות גידים, דלקות פרקים, תסמונת התעלה הקרפלית ועוד.

חשיבות טיפול פלדנקרייז

טיפול בברכיים פלדנקרייז הוא טיפול המסייע לאנשים שנפגעו בברכיים. הוא מאופיין בתהליך איטי של חיזוק ומתיחת שרירים וגידים, אשר מאמינים שהם הגורם לפציעה. שיטת פלדנקרייז היא אחת מהדרכים הרבות בהן ניתן לטפל או למנוע פציעות ברכיים. שיטה זו משתמשת בטכניקות לחץ ומתיחה עדינות, מה שהופך אותה לאופציה אידיאלית עבור אנשים עם דלקת פרקים או אלה המתאוששים מניתוח. התרגול יעיל ביותר שכן הוא מאמן את שרירי הגוף והמפרקים ובמקביל מגביר את המודעות של האדם ליציבה או לדפוסי התנועה שלו על מנת למנוע מפציעה או כאב להתרחש שוב. שיטת פלדנקרייז עושה שימוש בהיבטים נפשיים, רגשיים, פיזיים ורוחניים על מנת לרפא מפציעות או לסייע במניעת פציעות עתידיות. לא מדובר רק בטיפול בברך; מדובר בשינוי האופן שבו אתה מרגיש לגבי הגוף שלך. כאמור, טיפול בברכיים של פלדנקרייז מציע יתרונות רבים, כגון שיפור ניידות וגמישות מוגברת, הפחתת דלקת, שיפור ריכוז וזיכרון, הקלה בכאבים, הפחתת רמות הלחץ ושיפור איכות השינה. מכאן משתמע כי יישומי פלדנקרייז הם הדרכים הקלות, הנגישות והיעילות ביותר לטיפול במספר בעיות ברכיים נפוצות.

Picture of ירון אבני